CZĘŚĆ INFORMACJI

Dzieła są dookreślane w swym znaczeniu przez widzów, słuchaczy, czytelni­ków. Mówiliśmy o jednoznaczności (względnej oczywiście) dyskursu, „zwyczajnej” wypowie­dzi językowej. Jednoznaczność ta nie rozciąga się już na utwory artystyczne budowane z ma­terii języka. Badacze odbioru prozy artystycz­nej napotykają szczególną trudność wynikają­cą z podwójnej roli, jaką w dziele literackim spełniają wypowiedzi językowe. Szczególnie właśnie w prozie wypowiedź językowa funk­cjonuje jednocześnie na zasadzie swej wartości literalnej (takiej jak w dyskursie, w wypo­wiedzi „zwykłej”) d przenośnej, nieliteralnej, zależnej od „konwencji” dzieła, a więc odpo­wiadającej innemu „kodowi”. Znaczna część informacji przynoszonych przez utwór komu­nikowana jest na zasadzie pierwszej, wiele jednak treści, uchodzących często za najbar­dziej istotne dla prozy artystycznej, odbiera się na zasadzie drugiej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie ! Nazywam się Piotr Kawalec i jestem studentem. Podczas studiów często musiałem przeglądać wiele stron w poszukiwaniu potrzebnych mi informacji o księgowości i finansach dlatego postanowiłem sam stworzyć bloga, aby Wam było łatwo znaleźć niezbędne informacje w jednym miejscu. Jeśli podoba Ci się moja strona to zostaw coś po sobie i napisz komentarz albo polub post!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.